Dagbok 2008

6 sep 08
Ska ja iväg på kalas till fästmannens pappa som fyller år idag.

10 Sep 08 kl 12:21 Nu har Hugo just ätit sin frukost gröt. Ja, de blev lite sent idag oftast får han den vid 10 tiden men idag sov vi länge sedan ringde en kompis och vi pratade länge men nu har gullepojken min fått sin morgon gröt i  alla fall :-) Nu sitter han och leker med sin skallra. Så söt! Mammas underbara och älskade son Hugo.
Kl 12:36 Hade tänkt ta en promenad nu men det regnar så då känns de inte alls kul. Så låter bli promenaden just nu. Suck* :-(

11 Sep 08 kl 23:52 Suck hade skrivit ett jättelångt inlägg, skulle förhandsvisa men sedan var allt borta, så frustrerande. Får försöka sammanfatta inlägget för vet i sjutton om jag orkar skriva om allt. Dessutom blir det aldrig lika bra när man försöker återskapa något man är mycket nöjd med men inte kommer ihåg hela upplägget. Men här kommer en ny version.
Idag har varit en hektisk dag. Gick ner till Partille centrum och när jag gjort klart mina ärenden så insåg jag att det bara var 1,5 h tills BVC föräldrarutbildningen började kl 16.30. Så skulle jag ju hem innan för att ge mig själv & Hugo mat och ev. ett blöjbyte och kanske ett eget toabesök. För att sedan gå hemfrån 16.00 så så vi skulle hinna till BVC. Så egentligen hade vi alltså bara 1 h på oss mellan centrum och hem. Med uppförsbacke som tar ca 30 min att gå. Dessutom är det ju enormt backigt hem till oss, tre kopiösa backar uppför. Som om inte backarna räckte så var det ju tidspress och dessutom var jag både trött och hungrig. Och efter halva första backen så vagnvägrade Hugo och det var bara & ta honom i bärselen, vilket är kämpigt, tungt och varmt. Trots motgångar lyckades vi komma hem 15.40 och hade då alltså 20 min på oss att hinna massa saker innan vi skulle iväg igen. Vi lyckades i alla fall nå vårt mål, hem kom vi, äta fick vi, BVC kom vi i tid till. Härligt!!! Stolt över mig själv & Hugo såklart! :-) Ps! Nu för tiden går det nästan inte en promenad utan att Hugo vagnvägrar & man får ta honom i bärselen men det gör ingenting för han är så enormt go min son Hugo.
Tack för att du finns & för att du är du, mamma älskar dig enormt mycket Hugo!!!

12 Sep 08 kl 20:00 Morgonen kom tidigt idag då mammorna & barnen (från gruppen vi lärde känna under graviditeten på MVC) bestämt att gå 8 km vid härlanda tjärn vid 10.00 så klockan fick ringa vid 7.00 upp och iordning. En härlig morgon med sol och natur promenad.
Får tillägga att Hugo nu också tar sig krypandes från rum till rum. :-) Från vardagsrum till hall :-)
Han har ju krupit ett tag nu men som sagt idag var det premiär kryp från ett rum till ett annat :-)
Så duktig min lilla Hugo. Stolt mamma! :-)

14 Sep 08 kl 12:47 Nu håller vi på att storstäda, köket är första "hållplatsen" :-) Vi slänger ut allt det vi inte behöver och diskar & fräschar upp resten. Härligt med ordentlig urstädning & tillfräschning. Igår var vi på IKEA & köpte saker för att barnsäkra lägenheten då Hugo kryper runt i alla rum. Han är så duktig och fin. Älskar honom Oändligt mycket.
KL 18:50 Nu har vi just kommit hem från söndags babysimmet. :-) Lika kul som alltid! Dessförinnan hade vi ätit middag och fortsatt städningen, kök avklarat & hallen nästintill, inklusive 4 gaderober :-) Utrensning av kläder. Gott & få det gjort!

19 Sep 08 kl 10:46 Nu har Hugo just ätit sin frukostgröt & till efterrätt blev det lite banan också. Han älskar båda. :-) Får se vad vi hittar på nu. Återkommer med mer info om tid finnes.

20 Sep 08 kl 23:28 Idag har vi varit på "passpolisen" i göteborg för att fixa pass till Hugo. Vi ska ju åka tillsammans med mina föräldrar till
Gran Canaria i november. Det ska bli så kul. :-)

21 Sep 08 kl 19:27 Gud vilken duktig kille jag har. Idag på babysimmet fick han dyka tre gånger :-) Han var så duktig så, en riktig liten kämpe som trots kallsup kämpade vidare.

27 Sep 08 kl 16:27
Idag blir Hugo 7 månader, Grattis Hugo min älskade son! Vi håller på att röja en massa här hemma & har gjort sedan igår :-) Så bra när det tillslut kommer bli klart & man får mer översikt & mindre grejer i lägenheten. Men än så länge har vi inte nått målet, men vi kämpar på :-)

2 Oktober 08 kl 16:23 Idag har vi varit på öppna förskolan baby rytmik i Öjersjö :-) Mycket trevligt tyckte såväl Hugo som jag :-) 

5 okt - 08  KL 23:33 Idag var sista gången på babysimmet :-( Trist, det har varit så trevligt, mysigt & kul. Hugo älskade det. Han fick ett fint litet simmärke också, så nu får vi nog köpa en märkessköld.

11 Okt. 08 kl 14:49 Igår 10 Okt. 08 hade mina föräldrar & syskon & jag + allas respektive familjer en underbar grekisk afton i Ingared. Åt toppengod mat och massa annat smaskigt. Hade gjort som så att alla hade med lite olika saker var till kvällens måltider. Vi spelade spel & alla sov över. Så åt vi alla frukost tillsammans idag den 11 Okt. 08 :-) Mycket trevlig fredag kväll & lördag morgon. Sedan fick jag även sålt mina första kort. 5 st. för att vara exakt. :-) Känns jättekul. Idag har jag & Andreas varit i Alingsås själva, mormor & morfar till Hugo passade honom. Så gick vi i affärer & tog en fika :-) Jättemysigt hade vi det, saknade dock Hugo massor hehe* 

13 Oktober 08. Idag har Andreas varit pappaledig, vilket han sedan förra veckan börjat vara, pappaledig är han två dagar i veckan. :-) Vi passade på att åka till Ullared - Gekås, en heldag från omkring kl. 12 - 20. Hugo var toppen såväl bilfärd som i butik. Glad & nöjd, sov & åt :-) En toppen dag! Bästa inköp var skötväskan till Hugo :-) Kollat runt länge efter en bra & prisvärd & hittade den perfekta med allt detta & mycket mer på självaste Ullared - Gekås!

14 Okt. 08 kl 22:50
Idag har vi varit på frölunda torg & beställt kort. Kollat lite affärer medans vi väntade på framkallningen av korten & sedan hälsade vi på min farfar, alltså Hugos gammelmorfar :-) Älskar dig Farfar min! *Love* Ikväll gjorde jag ett kort till en tävling men vet inte om jag får lägga upp det innan vinnare korats så återkommer med bild senare. Nej nu är klockan mycket så jag får ta & lägga mig, först ska jag äta något, är så hungrig. God natt alla!

Den 18 Okt. 08 kl 21:17 Idag är jag inne på min fjärde feberdag :-( Har dock inte så hög feber men det räcker till ändå, då jag dessutom har ont i halsen, huvudet & är förkyld, haft frossa mm. Mår lite bättre idag ändå men febern vill inte ge sig helt :-(

Den 25 Okt. 08 kl 22: 05 Idag har vi varit på Ullared - Gekås! Det blev fel storlek på fotoalbumen vi handlade sist så ville lämna tillbaka dem vilket skulle göras inom 30 dagar från köp. Så det fick ju bli en tidigare julhandling än vi tänkt men nu är fotoalbumen återlämnade & de flesta julklappar inhandlade så de var ju härligt. Dock MASSA folk på Gekås idag, Fick ex. köa lite under 1 h bara för & komma in i affären. Trots detta så var Hugo även denna gången så snäll & duktig. Ingen är så go & underbar som vår söta lilla Hugo. *Love*

Den 30 Oktober 08 kl 21:41
Igår blev jag sjuk, lite feber, mycket förkyd, ont i halsen, huvud, kroppen :-( Hugo är också jätte förkyld, jag tror vi blev smittade av andreas som varit förkyld. Har mestadels vilat jag & Hugo idag.

Den 7 December 08 kl 18:34 Vad har hänt sedan senast? En hel del faktiskt, Hugo har börjat gå med hjälp av & hålla sig i saker som bord, stolar, mina & andreas ben :-) & badkarskant osv. Så duktig så! Tänder har han också hunnit få. Pratar massor gör han också, dock inte ord men läten :-) Vi har julhandlat men ännu är inte exakt allt inhandlat men på god väg är vi som sagt i alla fall. Mer inom kort... Nu ska jag äta lite, just kommit hem från frölunda torg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0