Dagbok 2009

Flytt

Syrran & hennes kille ska flytta till större så idag ska vi iväg och hjälpa dem bära, bära & bära :P haha* Ha de toppen mina härliga blogg läsare! Ps; sänd gärna ett inlägg när ni kollar in bloggen :-) Kram på er alla denna soliga dag i partille. 2009-05-01 @ 09:53:04 Permalink Dagbok 2009 Kommentarer (1) Trackbacks (0)


God morgon

God morgon mina kära bloggläsare, idag vankas det professionell massage för mig. Har en bokad tid kl 11.00. Ska bli underbart skönt. Har inte blivit masserad där innan. 2009-04-19 @ 08:45:14 Permalink Dagbok 2009 Kommentarer (1) Trackbacks (0)


Lördagen den 18 april 2009

Helg med härligt väder. Får bli en familjetur i det sköna soliga vädret. Får se var vi hamnar :-)

2009-04-18 @ 10:31:51 Permalink Dagbok 2009 Kommentarer (4) Trackbacks (0)


Fortfarande sjuk

Jag är fortfarande sjuk, blev sjuk i söndags men återkommer när jag frisknat till igen. Kanske lägger in något enstaka inlägg som innan men mer aktiv igen först när jag blir frisk alltså. 2009-04-08 @ 15:02:05 Permalink Dagbok 2009 Kommentarer (0) Trackbacks (0)


Sjuk

Är sjuk idag så därför blir det inte mycket bloggande. 2009-04-06 @ 16:44:14 Permalink Dagbok 2009 Kommentarer (1) Trackbacks (0)


Foto på mig från den 28 mars - 09

2009-04-04 @ 11:52:48 Permalink Dagbok 2009 Kommentarer (4) Trackbacks (0)


Trist

Trist väder har vi här idag :-( Här händer inte så mycket. Hugo & Jag tar det piano idag. 15.30 kommer Andreas hem, det längtar vi till, hugo & jag :-) Vet inte riktigt vad jag ska skriva nu. Så tar och avslutar detta inlägg. Kram på er alla bloggläsare. PS! Tycker ni om min blogg så tipsa gärna andra om den & mina kort & annat pyssel.
Mvh Viktoria. Kram. Trevlig dag! 2009-04-03 @ 14:20:54 Permalink Dagbok 2009 Kommentarer (2) Trackbacks (0)


Grattis Pappa 55 år

Just kommit hem ifrån kalas för min pappa som idag blev 55 år. Grattis världens bästa pappa som jag älskar massor.
Kul att du tyckte om mitt kort & presentkort till. Kommer lägga upp bilder på dem snart men nu ska jag sova så god natt mina bloggläsare. 2009-03-28 @ 22:51:07 Permalink Dagbok 2009 Kommentarer (0) Trackbacks (0)


Storstädning

Ja idag storstädar vi här hemma. Det blir så fint men det är mycket jobb & ibland lite svårt med en underbart busig & nyfiken liten kille som vill kolla & ta allt man har & håller på med :-) hehe* Nu ska Hugo få middag, sedan ska vi äta, sedan tillbaks till städning eller kanske skulle man ta en promenad emellan? 2009-03-21 @ 12:05:49 Permalink Dagbok 2009 Kommentarer (0) Trackbacks (0)


Sorry

Sorry att jag inte skrivit så mycket det senaste men för några dagarsedan så hände det något med vår dator så vi kommer inte in på den. Kommer nu att få lämna in den & hoppas det går & rädda allt vi hade i den. Suck* Vad har man gjort för & förtjäna alla dessa motgångar? :-( Så ledsen på hela alltet. Men... men.. Vi fick åka & köpa en ny dator för det måste man ju ha, man blir ju typ galen utan dator & internet :P haha* Vi hade ioförsig talat om att köpa en ny dator länge så på så sätt vart de ju ändå ok, för då blev det verkligen av nu. Så det är nu den nya datorn jag sitter på. En bärbar :-) Nu kan jag ju inte uppdatera med bilder & så som jag önskat så det får komma när andra datorn förhoppningsvis är räddad.

2009-03-18 @ 11:15:40 Permalink Dagbok 2009 Kommentarer (1) Trackbacks (0)


De första egna stegen!

Jippi!!! Idag tog Hugo sina första egna steg :-) Så duktig kille som gick själv 3-5 steg i 2 omgångar :-) Mamma & Pappa så stolta!

2009-03-10 @ 21:28:02 Permalink Dagbok 2009 Kommentarer (1) Trackbacks (0)



Nordiska stämpel & scrapmässan

Idag var vi på Nordiska stämpel & scrapmässan i göteborg jag & min familj. En toppendag med många härliga inköp. Tänkte lägga upp bilder så snart jag hinner & orkar. Lägger just nu över från kamera till dator men sedan är det nog dags & sova, vaknade 5 på morgonen & kunde inte somna om, tänkte bara på vad jag behövde inhandla i scrapmaterial & funderade på om jag behövde & i så fall vilka färger av cardstock. Så efter att jag varit vaken ngn timme så gick jag istället upp & sorterade & kollade mitt cardstock respektive mönstrade pappersarkiv :-) så vart de fint i dessa boxar med papper också & jag fick en klar överblick att det faktiskt inte behövs speciellt mycket, två mörkblå papper & ett lejon stark orange :-) Men resten av inköpslistan var ju lång så :-) Fick inte tag i allt men mycket :-) Är jättenöjd! Så nu ikväll har jag tagit hand om alla inköp & placerat ut & i lådor omkring mitt scraputrymme. Jag fixade också en gemensam "hängare" för alla mina vackra band gamla som nya. Syns bättre så än i en glasburk som jag hade dem i innan. :-) 2009-03-07 @ 23:36:44 Permalink Dagbok 2009 Kommentarer (0) Trackbacks (0)


Imorgon bär det iväg på mässa

Imorgon ska jag dra med min familj på nordiska stämpel & scrapmässan i göteborg. :-) Ska bli så kul. Vi var där en gång förra året en hel dag & hade det så bra. :-) Älskar dessa scrapmässor. Hittills endast varit en gång på denna som jag sagt & en gång på mässan i Partille. Har en stor inköpslista med mig denna gång så man vet mer vad man ska kolla efter :-) Nej nu ska jag nog sova & ladda inför morgondagen. :-) 2009-03-06 @ 22:19:43 Permalink Dagbok 2009 Kommentarer (0) Trackbacks (0)




Sjuk

Igår (3 mars - 09) när jag med min familj var på allum på kvällen började jag känna mig riktigt risig, flimmer för ögon & frös, mådde illa & ont i hela kroppen, svimfärdig osv. När jag kom hem tog jag febern & den visade hela 38,7 så det var bara & lägga sig & vila. Idag är kroppen helt mör & värker enormt också. Ska vila idag & andreas har Hugo så det blir dåligt med uppdatering idag pga. detta så ni vet om det. Kram alla bloggläsare, nu ska jag äta frukost och sedan vila igen.
När ork finns utser jag en vinnare i min februari - 3 mars tävling också såklart. :-) Puss & Kram på er alla! 2009-03-04 @ 08:56:24 Permalink Dagbok 2009 Kommentarer (1) Trackbacks (0)


Barnkalaset förbi

Nu har Hugo haft sitt första barnkalas.
Det var jättekul & trevligt med tårta, kakor & bullar, kex mm. Lek & paketöppning. Fiskedamm hade vi också såklart. :-) 2009-03-01 @ 18:36:00 Permalink Dagbok 2009 Kommentarer (0) Trackbacks (0)


Barnkalas

Idag ska Hugo ha barnkalas så vi grejar inför det just nu.

2009-03-01 @ 11:57:48 Permalink Dagbok 2009 Kommentarer (0) Trackbacks (0)


God natt

Nu ska jag sova så god natt alla bloggläsare tipsar en sista gång om min tävling, februari tävling (som dock håller på till o med 3 mars) så skynda ta chansen till fina vinster. Lycka till!

http://viktoriahelena.blogg.se/category/tavling-februari-2009.html länk till tävlingen! 2009-02-28 @ 22:07:47 Permalink Dagbok 2009 Kommentarer (0) Trackbacks (0)


Städa & rensa!

Idag har vi städat & rensat inför Hugos 1-årsbarnkalas som vi ska ha imorgon. Vi har också rensat ur en del saker hemma & slängt  saker som inte är ngt & ha så slipper man det inför flytten till radhuset. 2009-02-28 @ 18:05:22 Permalink Dagbok 2009 Kommentarer (0) Trackbacks (0)


Hugo 1 år!

Grattis min & andreas älskade son Hugo som idag blir 1 år :-) Tänk så fort tiden sprungit iväg, du har lärt dig så enormt mycket under det gångna året. :-) Du är älskad så mycket att ord inte räcker till.
Du gör oss så stolta. Du är ljuset i vårt liv.






Pussar & kramar ifrån mamma & pappa
till dig Hugo! 2009-02-27 @ 12:07:25 Permalink Dagbok 2009 Kommentarer (1) Trackbacks (0)


Imorgon Hugo 1 år!

Grattis Hugo som imorgon den 27 feb - 09 blir hela 1 år!
Tack för att du är det finaste som finns, det vackraste i hela världen.
Ingen är så unik som du. Mamma älskar dig enormt mycket! Puss & Kram!
Du är ljuset i mitt liv Hugo! 2009-02-26 @ 23:48:39 Permalink Dagbok 2009 Kommentarer (0) Trackbacks (0)


Grattis Tage 1 år!

Tage fyller 1 år idag, GRATTIS!

Vi ska på kalas idag till Tage & det ska bli kul. Tage är/var Hugos första kompis :-) Det kommer också bli det första barnkalaset Hugo går på :-)

2009-02-23 @ 08:56:47 Permalink Dagbok 2009 Kommentarer (0) Trackbacks (0)


God morgon!

God morgon alla bloggläsare! Dagen ser ut som sådan; Morgonrutiner, Troligen pulkaåkning med Hugos kompis Tage. Kanske lite mat. Hälsa på mina föräldrar & äta middag. Husvisning i lerum (lägger upp bild senare). Just det om vi hinner & det är öppet lampaffär i Lerum också. 2009-02-22 @ 07:27:29 Permalink Dagbok 2009 Kommentarer (0) Trackbacks (0)


Forts. Kalas för "B"

Här kommer som lovat fler bilder från gårdagen.


Hugos mat - flygande kalle på burk.

Just det vi alla åt också melon men den glömde jag tyvärr ta bild på.


Andreas & Jag.





Så, det var lite kort från igår. 2009-02-21 @ 17:24:25 Permalink Dagbok 2009 Kommentarer (0) Trackbacks (0)


Kalas för "B"

Det åt vi;


Veg. örtbiffar (jag)


Bröd & annat. (alla utan hugo, hugo åt dock bröd)


Veg. Paj (alla utan hugo)


Kyckling (andreas & "b")

FLER BILDER IMÅN, måste sova nu... 2009-02-20 @ 23:17:24 Permalink Dagbok 2009 Kommentarer (0) Trackbacks (0)


Galen

Jag blir galen, skulle lägga upp massa foton som tagits nu ikväll när vi vart på kalas hos hugos farmor men kameran & datorn verka inte vara kompisar just nu för de vill föra över alla bilder som finns i den nya kameran men jag vill ju inte ha fler än de idag för de andra har ja redan lagt in ju :-( suck* Underbart med ny kamera men ibland sviker tekniken, typ NU :P ja eller kameran är inte min, den är ju andreas.... 2009-02-20 @ 22:22:48 Permalink Dagbok 2009 Kommentarer (0) Trackbacks (0)


Skriva om?

Just nu vet jag inte vad jag ska skriva om tyvärr. Idag tar Hugo & Jag det piano för det snöar massa här i partille & våra förkylningar vill inte riktigt ge sig så vi stannar hemma. Men i eftermiddag ska vi på kalas till svärmor - Hugos farmor. Grattis "B"
Nä men ser man på, nu hittade jag ändå lite & skriva om, så bra :-)
Ps! Alla mina underbara läsare passar också på att såväl tipsa som februari tävlingen som att lämna kommentarer när ni knallar in här :-) Puss på er alla! 2009-02-20 @ 11:06:22 Permalink Dagbok 2009 Kommentarer (0) Trackbacks (0)


Dagen i bilder

Idag har jag & hugo tagit en promenad i regnet med snö :-P Lite bilder från vår tripp ser du här. Tog fler bilder men det är så segt att ladda upp så ni får därav ett mindra smakprov bara :-)


















Vi köpte denna sköld till Hugo, här ska vi sätta fast hans märken han tar när han går simkurser, han har ju redan tagit ett märke på babysimmet! :-) 2009-02-19 @ 23:20:25 Permalink Dagbok 2009 Kommentarer (0) Trackbacks (0)


Ett slag

Slår ett slag för min februari - 3 mars tävling, kolla in på http://viktoriahelena.blogg.se/category/tavling-februari-2009.html Lycka till! 2009-02-19 @ 12:14:16 Permalink Dagbok 2009 Kommentarer (0) Trackbacks (0)



1 månadsedan

R.I.P. Farfar, jag saknar dig massor min älskade farfar, tänker på dig och har svårt att acceptera att det inte går att
krama dig, pussa dig & skoja med dig längre. Saknar allt med dig, din humor, ditt glada & härliga humör, du var alltid så positiv & levnadsglad. Jag minns när vi berättade att vi väntade barn, jag & andreas och du blev så enormt glad & stolt, du skulle ju få ditt första barnbarnsbarn :-) Det blev en Hugo som du vet & jag är evigt tacksam för att ni fick ses, du fick hålla honom många gånger, leka med honom & älska honom & bli älskad av honom. Ja älskad var du verkligen av oss alla, i släkten av dina 3 barn & dina 7 barn-barn & deras respektive & Hugo ditt barnbarnsbarn :-) + alla i kyrkan & alla dina vänner, och det var många för du var så glad & social, du pratade med alla, vare sig du kände dem eller ej.
Så go du var/är. Tack för all tid vi fick tillsammans, ingen är som du! Önskar att tiden inte var över men gläds enormt för tiden som varit. :-) Älskar dig för evigt min underbara farfar!


R.I.P farfar, här är alla hjärtan till dig, tack för tiden som jag fick med dig. Tack för att du älskade mig. Ingen annan är så unik som du. Hjärtana gnistrar & glimmar precis så som du! Jag älskar dig! 2009-02-17 @ 09:08:07 Permalink Dagbok 2009 Kommentarer (0) Trackbacks (0)


Vakna med feber

Suck, sjukan sitter i sig, jag vaknade med feber så får ta det piano idag med :-( 2009-02-16 @ 08:22:05 Permalink Dagbok 2009 Kommentarer (0) Trackbacks (0)


Sjuk

Idag är jag sjuk, mycket förkyld, fryser, huvudvärk, jätteont i halsen :-(
tur att andreas är hemma så han har haft hugo lite idag så jag har vilat & sovit lite.
Hugo är också sjuk idag, han har också en stor förkylning + feber, stackars lille Hugo.
Därav har jag inte bloggat något direkt idag. 2009-02-15 @ 17:02:38 Permalink Dagbok 2009 Kommentarer (0) Trackbacks (0)


Just det

Just det skulle ju lägga upp bild på den vackra & goda sockerkakan andreas gjorde till mig på alla hjärtans dag.

2009-02-15 @ 08:48:44 Permalink Dagbok 2009 Kommentarer (0) Trackbacks (0)


Fråga & Svar

Jag har fått frågan - Varför jag lägger svart över Hugo på bilderna?

Mitt svar är enkelt - På internet kan alla komma till & Jag vill helt enkelt inte att någon pedofil ska få tag i bilder på min älskade son.
Hade världen sätt annorlunda ut & det inte funnits konstiga typer som pedofiler, barnponografi osv.
Ja då hade jag kunnat lägga ut mina bilder på världens bästa kille som gör mig så stålt, min son Hugo!
Tyvärr så är det inte så i denna världen så då får jag hålla bilderna på mitt barn ifrån alla konstiga typer.

Så att alla nu vet att jag hade så enormt gärna visat min prins för hela universum för han är det bästa som finns på jorden men pga alla typer som finns därute så låter jag bli.

Kram på er alla mina blogg läsare, ni är underbara!

2009-02-14 @ 21:43:15 Permalink Dagbok 2009 Kommentarer (0) Trackbacks (0)


Melodifestivalen

Det är då inte mycket bra material som produceras inom melodifestivalen inte. Suck* Varför ser jag på det då må tro? Känns som ett måste typ bara så ja ja... :-( :-p 2009-02-14 @ 21:34:43 Permalink Dagbok 2009 Kommentarer (0) Trackbacks (0)


Kalas i bilder

Kalas i bilder, som tidigare nämnt idag var det kalas för syrran 30 år. Här kommer kalaset i lite bilder.


Trots att det var kalas för syrran har ju även andreas blivit 30 så min släkt passade på att ge honom ett paket.
Här öppnar han det. :-) Tack säger vi!


Ljus


Vi två

Fler kort på de vackra ljusen





Familjen Martinsson Jönsson. Hugo under det svarta.

2009-02-14 @ 19:21:41 Permalink Dagbok 2009 Kommentarer (0) Trackbacks (0)


Kalas

Idag blir det kalas för syrran som fyllt 30. 2009-02-14 @ 12:08:54 Permalink Dagbok 2009 Kommentarer (0) Trackbacks (0)


Otursdagen Fredagen den 13

Idag är det som ni säkert vet Fredagen den 13 vilket enligt skrock betyder Otur.
Upplever ni själva att det är mer Otur än andra dagar?
Själv upplever jag det nog inte, men när det väl händer något ser jag det som att det beror på Otursdagen, tror jag :-) hehe*
 

Från http://sv.wikipedia.org/wiki/Fredagen_den_13 kan vi läsa om denna dagen

" Fredagen den 13 är enligt skrock en otursdag. Det finns flera olika hypoteser varför fredagen den trettonde uppfattas så. En grundar sig på att Jesus hade 12 lärjungar, och när Jesus blev förrådd var Judas den trettonde vid bordet. Det kan även ha varit så att det baseras på att det fanns 13 personer totalt och att Jesus korsfästes på långfredagen. Det var också så att Jesus dog på en fredag.

En annan hypotes grundar sig på att ett betydande antal ordensmedlemmar från Tempelherreorden blev fängslade av Filip IV av Frankrike fredagen den 13 oktober 1307 på order av påven Clemens V. Många av dessa torterades och avrättades dessutom.

Vidare finns i den nordiska mytologin en berättelse om hur svekets och ondskans gud Loke kom som den trettonde gästen till ett gästabud i Valhall - och sedan konspirerade så att Balder dog. [1]

Fredagen betraktades i det gamla bondesamhället som ett slags helg- och vilodag, en dag som var olämplig att börja med ett arbete på och det man gjorde fick inte vara bullersamt. Talet 13 betraktas som ett magiskt tal inom folktro och magi. Rädslan för talet 13 går tillbaka till tiden före kristendomen; antika trolldomsböcker visar att talet användes i förbindelse med formler och förbannelser som riktade sig mot underjordiska makter.

Triskaidekafobi är en rädsla (fobi) för talet tretton och fobi för fredagen den 13 specifikt kallas Paraskavedekatriafobi. "

2009-02-13 @ 12:01:47 Permalink Dagbok 2009 Kommentarer (0) Trackbacks (0)


Göteborg forts.

Nu kommer återstående bilder som inte ville komma upp igår... Har som sagt handlat lite fler saker men det lägger jag inte upp bilder på då det är lite inköp till olika födelsedagsbarn osv.











2009-02-13 @ 10:59:32 Permalink Dagbok 2009 Kommentarer (0) Trackbacks (0)


Göteborg

En dag i göteborg. Idag har jag & hugo & ena mostern till hugo varit i göteborg. Tog bussen dit tillsammans.
Handlade en himla massa grejer här är lite bilder på dagen & inköpen.


Jag käkade panini idag på Fröken Olsson. På bilden ser ni salladen jag åt till & brödet. Allt mycket gott.


Jag.

Bilder på flera av inköpen. Köpte lite till med det visar jag inte här :-)

Överdragningströja.


Linne.

SKIT OCKSÅ DATORN & INTERNET KRÅNGLAR SÅ FÅR INTE UPP MINA BILDER :-( SÅ J*KLA IRRITERANDE!!!!!!!!!!
Sorry för det, får försöka på nytt imorgon. Kl 23.22 så dags sova. Kram på er alla! Ps! Sorry uppdaterar lite dåligt nu senaste... 2009-02-12 @ 23:23:22 Permalink Dagbok 2009 Kommentarer (0) Trackbacks (0)


Kommentarer Anonym

Tack så jättemycket för kommentarerna ni lägger in men vore ännu trevligare om ni kunde namnge er. En del sänder anonymt så.. Men hellre anonymt än inte alls i alla fall men toppenkul med ett namn eller rentav mail & blogg så man kan svara på era fina inlägg! Kram på er! 2009-02-10 @ 19:56:01 Permalink Dagbok 2009 Kommentarer (3) Trackbacks (0)


Kommentarer

Vore toppenkul om alla ni, mina läsare, skrev en liten kommentar när ni tassar in på min blogg :-) Kram på er alla!
Det gör ni genom att klicka på något av de inlägg ni läst nederst där det står kommentarer. Sedan skriver ni i varje ruta & klickar på skicka kommentar.
TACK på förhand!

Ps! Passa också på att vara med i min Februaritävling som stäcker sig lite in i mars också. Läs mer om hur & vad det innebär i - Tävling Februari 2009.

Kram på er alla! 2009-02-09 @ 23:09:56 Permalink Dagbok 2009 Kommentarer (2) Trackbacks (0)


Grattis Andreas & Syrran "A"

9 Feb 2009; Grattis Andreas & Syrren "A" på er 30 - årsdag. Tänk vad tiden springer iväg 30 år har ni redan hunnit bli båda två. GRATTIS igen!!!

Bilder på dagen, på Andreas & fler presenter kommer så snart jag hinner. 2009-02-09 @ 22:52:16 Permalink Dagbok 2009 Kommentarer (0) Trackbacks (0)


Andreas 30 år - Kalaset i bilder & text


Tårtan under arbete, se färdigt resultat längre ner på sidan.

Dukning för middag

Salladen

Och rödlöken
Just det vi åt ju PAJ också men den/de glömde jag att ta kort på
:-( suck*

Efter blev det fika.

Dajmtårta.

Vår underbart goda hemmagjorda tårta.

Och bullar

Födelsedagsbarnet.

Ja här kom faktiskt en bit paj med på bilden :-)  + sallad.

Vi två.

Och vad fick Andreas då?
Jo en .....

jätte bra KAMERA med extra batteri & stort minne. 10X Zoom :-) & tillhörande handgjort kort av mig, kolla in   http://viktoriahelena.blogg.se/category/forts-jag-gor-egna-kort-2009.html  - Födelsedagskort 2009-01-31 @ 23:44:59
Detta fick han av alla gäster + mig & hugo + en till person.

Sedan fick han också blommor & en film & lite fler kort. 2009-02-09 @ 10:22:20 Permalink Dagbok 2009 Kommentarer (2) Trackbacks (0)


Kalas

8 Feb - 09 kl 9.52 Idag ska det bli kalas för Andreas min älskade fästman som blir 30 imorgon. Grattis i förskott hjärtat! Så nu fixar vi inför kalaset.



Andreas har gjort god vaniljkräm till tårtan nu på morgonen, här står den och svalnar i vattenbad.

2009-02-08 @ 09:53:38 Permalink Dagbok 2009 Kommentarer (0) Trackbacks (0)


7 Jan - 09

kl 22.45 Dags & sova nu. Har kommit lång väg men flera kort men ännu inte helt klar. Härligt & pyssla. 2009-02-07 @ 22:46:23 Permalink Dagbok 2009 Kommentarer (0) Trackbacks (0)


7 Jan - 09 Många bollar i luften

7 Jan - 09 kl 12:18 Många bollar i luften är just vad jag har nu, springer mellan en massa olika projekt. Kul men lite virrigt haha* Nej men klara mej mycket fint tycker jag ändå. Försöker leta reda & uppdatera lite adresser som behövs vid kalas inbjudningar. Gör just nu 2 olika typer av inbjudan till sonens 1 årskalas, ett vuxen kalas & ett barnkalas.
Håller pallalellt på med kort till två st. personer som båda blir 30 år, hoppas på att sätta ihop min idé till mitt beställningskort idag också & slåt in paket till en av 30 åringarna & bloggar nu. Så det är en del. Men kul är det :-) 2009-02-07 @ 12:24:09 Permalink Dagbok 2009 Kommentarer (0) Trackbacks (0)



6 Jan - 09

God morgon alla kl är nu 8.48 & det är snart dags för 9 frukosten den
6 Jan - 09. Idag ska jag o Hugo ner i allum om väder tillåter & kolla paket till Andreas som fyller år den 9 Feb - 09. 30 år blir han då :-) Grattis hjärtat! 2009-02-06 @ 08:50:36 Permalink Dagbok 2009 Kommentarer (1) Trackbacks (0)


5 Jan - 09

5 Jan - 09 kl 22:36 Dagen har vart lång. Jag & Hugo var på långpromenad :-) Vi har också haft kvällsbesök av mina underbara vänner Alexandra & Sofia. 2009-02-05 @ 22:41:26 Permalink Dagbok 2009 Kommentarer (0) Trackbacks (0)


4 Jan - 09

4 Jan - 09 kl 7.49 God morgon alla mina bloggläsare, ni får inte missa min fina tävling, kolla in & ta en lott på - http://viktoriahelena.blogg.se/category/tavling-februari-2009.html eller helt enkelt på - Tävling Februari 2009
Lycka till!

4 Jan - 09 kl 10:37 Frukost har vi nu ätit och vad vi ska göra nu vet jag inte riktigt, men tidig eftermiddag ska vi ut i alla fall på lite hemliga grejer :-) hehe*

4 Jan - 09 kl 19:11 Suck* Denna dagen - säger bara, denna dagen & läs - Hus 2009-02-04 @ 07:52:19 Permalink Dagbok 2009 Kommentarer (0) Trackbacks (0)


2 Februari 2009

2 Feb - 09 kl 7.49 Idag är det den svåraste dagen någonsin. Begravning av min älskade farfar som har betytt så enormt mycket för mig & första gången jag är ifrån min älskade son Hugo nästan en hel dag. :-( Känns riktigt tungt det som sker idag. :-( Nu måste jag sätta fart o fixa mig till begravningen! 2009-02-02 @ 07:52:09 Permalink Dagbok 2009 Kommentarer (0) Trackbacks (0)


31 Jan - 09

Kl 23.37 Den 31 Jan - 09 & vi har avnjutit en fruktsallad tidigare ikväll. Kolla in ....



Riktigt längesedan vi käka så här gott med banan, kiwi, äpple & päron + glass :-) 2009-01-31 @ 23:39:16 Permalink Dagbok 2009 Kommentarer (0) Trackbacks (0)

31 Jan - 09

31 Jan - 09 kl 15:54 Första månaden av 2009 är snart förbi.
Hugo blir 1 år nästa månad den 27 Feb. Tiden springer iväg. Idag har vi kollat på större lägenhet här i partille. Mycket fin. Huset i Ingared väntar vi fortfarande på svar om inflyttningsdatum så det har vi också på G & i tankarna. :-) Så det ser ändå ljust ut för oss att inom kort ha ett större boende. Häligt!!! :-)
Ska försöka fota mina senaste inköp inom scrapbooking. Kram på er alla!
Ps! Tipsa alla ni känner om min blogg. Kolla in mina sjukt låga priser på julkortsrea. Passa på att handla inför julen 2009. Passa också på att handla av mina andra vackra kort som också de har bra priser. Glöm inte att - handlar du kort från mig så har ingen ett exakt likadant kort, jag skapar ju aldrig kort exakt lika förutom till kalas, dop, bröllop osv. eller om du gör en egen beställning där du då vill ha alla kort lika. :-) 2009-01-31 @ 16:01:08 Permalink Dagbok 2009 Kommentarer (0) Trackbacks (0)


30 Jan - 09

30 Jan - 09 kl 22:49 Snart dags o sova men skulle bara berätta lite snabbt om dagen som varit. Hugo & Jag skulle ha besök av T & J så det var till o tokstäda o fixa här hemma då J inte varit hos oss förut. :-) Sedan Lekte T & Hugo massor & busade när jag o J skulle försöka få in flera kort som J tagit med Hugo & T. Men det gick ju så där bra då de drog i sladdarna vid datorerna, drog ut mina smycken ur byrån, käka och drog ur massa av mina scrapsaker på hela golvet mm. Kämpade som sjutton mest hela tiden för att hålla pojkarna i styr o hyfsat ordning på alla grejer. Haha* T var lite ledsen också så jag försökte trösta honom om & om igen så. Ja det gick ju som sagt dåligt med o få över bilderna. Men men... Får blir en annan gång när våra respektive också är med så två kan ha barnen o två kan fixa med fotona. :-) :P haha* Bara en sak alltså, Hur pallar ni föräldrar till tvillingar av dagen när det närmar sig 1 år o springer runt drar ur allt, käkar på allt, gör allt de inte får, haha. Jäkla starka är ni. Tålamod måste ni ha enormt av. Det är mycket arbete med en men två shit alltså de blev kämpigt idag men underbart kul ändå. Det är ju det bästa som finns sina egna barn o andras  barn är också härliga. Värt allt! Tålamod behövs enormt redan vid ett barn så verkligen en eloge till er med tvillingar eller rent av trillingar eller fler :-) Nej god natt på er alla där ute. 2009-01-30 @ 23:04:24 Permalink Dagbok 2009 Kommentarer (0) Trackbacks (0)


29 Jan - 09

Den 29 Jan - 09 kl 23:04 Idag har det varit en härlig dag då Hugo & Jag hälsade på min pappa, Hugos morfar, som var ledig från jobbet. :-) Vi hade lite ärenden i stan - alingsås, & på vägen dit åkte vi & överraskade min mamma, Hugos mormor, på hennes jobb, det var verkligen uppskattat. :-) Sedan bar det vidare till Alingsås. Här kollade vi en del affärer, köpte en del scrapsaker :-) Massa nya papper, en del band & vitt embossing pulver. :-) Härligt!!! Nej nu är det nog dags & sova så ha en riktigt God Natt alla mina kära bloggläsare! Ps! Du glömmer la inte skicka ett inlägg när du hälsar på i min blogg :-) 2009-01-29 @ 23:10:42 Permalink Dagbok 2009 Kommentarer (0) Trackbacks (0)


28 Jan - 09

Den 28 Jan 2009 kl 10:10 God morgon till er alla! Sorry att jag vart dålig på uppdatera men ska verkligen försöka bättra mig. Igår blev Hugo 11 Månader :-) Idag har han namnsdag med namnet Karl :-)
Grattis älskade Hugo Karl Gustav Martinsson Jönsson!
Du är ljuset i mammas liv! 

2009-01-28 @ 10:13:42 Permalink Dagbok 2009 Kommentarer (0) Trackbacks (0)


24 Jan - 09

Den 24 Jan - 09 kl 18:14 Nu har vi fixat & slängt massa saker ur vårat förråd men ännu inte klara men vi har ändå lyckats med enormt mycket släng & fix med lådor så vi vet vad vi har & var. :-) Härligt! Nu slutar vi för dagen o tar det lungt familjen tillsammans istället. Det är vi verkligen värda nu :-) Klart vi haft mat paus o så mellan arbete men många timmar har vi grejat.

Den 24 Jan - 09 kl 12:41 Idag grejar vi massor rensar ur såväl hemma som i vårat förråd, vi hoppas på flytt inom snar framtid kollar ju en del på radhus nu & har lite på G :-) Då är det bra o ha städat ur skiten innan man flyttar :-) Föresten är det ju bra ändå & få skiten undanröjd hehe* Ha en bra dag ni alla där ute. Kramar // Vickan! 2009-01-24 @ 12:44:11 Permalink Dagbok 2009 Kommentarer (0) Trackbacks (0)


20 Jan - 09

Den 20 Jan - 09 kl 21:55 Så jäkla arg på datorer som bara loggar ur sig själva & koder som inte fungerar när man vill ändra bloggens utseende mm. :-( F*n! & blogg.se som bara errorar när man gör grejer. Nä nu får det vara nog för idag. God natt!

Den 20 Jan - 09 kl 18:54 Dagen har varit lugn. Jag & Hugo har varit hemma & sedan kom min pappa - Hugos morfar & hälsade på en stund. Lekte, Mata Hugo & sedan tog vi alla en promenad. Saknar min älskade farfar massor, han lämnar ett enormt tomrum efter sig. :-( Jag drömmer om nätterna att farfar finns här hos oss, att allt är som förr, allt är bra, precis som det alltid vart! Men så vaknar jag & inser att det inte längre är som förr, då blir jag ledsen! Suck* 2009-01-20 @ 18:57:04 Permalink Dagbok 2009 Kommentarer (0) Trackbacks (0)


19 Jan 09

19 Jan - 09 Kl 15:23 Idag har vi tagit det piano. Ledsen för farfar & Hugo är trött. Ja med dessutom. Är down. 2009-01-19 @ 15:24:19 Permalink Dagbok 2009 Kommentarer (1) Trackbacks (0)


Farfar jag saknar & älskar dig!

Saknar farfar massor då han gick bort igår den 17 jan - 09 :-( Älskade farfar du som alltid var så glad, snäll, trevlig & rolig, ingen annan är/var som du. Älskar dig något enormt mycket. Vila i frid tillsammans med farmor & alla de andra i släkten. Saknar er alla! 2009-01-18 @ 20:15:17 Permalink Dagbok 2009 Kommentarer (0) Trackbacks (0)


16 Jan - 09

Idag är det den 16 Jan - 09, har inte skrivit eller lagt in något här på ett par dagar pga personliga skäl så får återkomma när jag orkar & kan & skriva & lägga upp bilder på det som jag skapat sedan senast. 2009-01-16 @ 22:06:41 Permalink Dagbok 2009 Kommentarer (1) Trackbacks (0)


Dagbok 2009

Den 3 Januari kl 21.18 Kollar Körslaget just nu men återkommer senare med lite uppdatering om dagen som varit. Senare samma kväll: Suck* vad tiden rinner iväg får återkomma imorgon istället. Kram pr alla!

Den 4 Jan - 09 kl 9:54 Snart dags för frukost för mig & andreas, hugo har redan ätit, det blev lite sent idag då natten varit jobbig med en liten sötnos Hugo som inte har velat sova så mycket så vi tog lite sovmorgon :-) Idag ser dagen ut som sådan att vi ska greja, greja & åter greja här hemma. Men hoppas också på att blogga lite :-)

Kl: 16:55 Har just ätit lite, innan dess planerade vi inför Hugos 1 årskalas. :-) Nu ska vi fortsätta & greja.

Den 5 Jan - 09 kl 22:34 Idag har jag & Hugo lekt & busat inomhus hela dagen. Alldeles för kalt utomhus nu. På kvällen gick jag & tränade, medelpass på Friskis & Svettis, så skönt & röra på sig, var ett bra tag sedan sist, långt innan jul så det var verkligen dags nu! :-) Ikväll har jag också fixat lite med foton & redigerat röda ögon. Nu är det hög tid för snarkebingen (snarkebingen = sängen & sova) sov så gott alla där ute i sajbervärlden! :-P :-) KRAM!!!

7 Jan - 09 kl 22:35 Dagen har bjudit på promenad med Isac & Jenni. Lite ärenden på Allum. Fixat lite här hemma. Kollat på tv med familjen. Kram på er alla. Nu ska i alla fall jag sova!

8 Jan - 09 kl 21:57 Nu är det dags & sova men ska samanfatta dagen som gått. Morgonen som alltid frukost o tandborstning :-) hehe* Sedan har jag grejat mycket hemma så som diskat, tvättat, städat lite & självklart lekt med Hugo, På kvällen kom min pappa på snabbvisit för & hjälpa till & fixa sladdarna under datorn + tv som krångla. Tack så jättemycket för hjälpen älskade pappa! Efteråt kom Andreas hem, lång arbetsdag på torsdagar :-( men därmed kortare imorgon - fredag/ar :-) Sedan har jag scrappat lite men inte hunnit klart en sida ens :-( suck, men men... Kollat tv mm. med min familj. :-) God natt på er alla!

10 Jan - 09 kl 16:53 Äntligen skriver man lite under dagen istället för på sena kvällen :-) Vi håller på & städar bort julen med allt vad det innebär :P Suck* det är en himla massa grejer :P Men nu börjar det likna ett slut inom kort. Var bara tvyngen ta en liten paus. :-)

11 Jan - 09 kl 23:16 Ska sova nu men kommer mer info imån istället, Kan bara säga som så att redan igår började jag skapa inbjudningskorten till Hugos 1 årskalas & fortsatt idag men än är det inte klara.

12 Jan - 09 kl 16:33 Idag har det regnat massa :-( men Hugo & Jag tog ändå en liten promenad.

2009-01-03 @ 21:20:37 Permalink Dagbok 2009 Kommentarer (0) Trackbacks (0)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0